Något gick fel

Testa att ladda om sidan eller försök igen senare. Om problemet kvarstår, kontakta systemarenden@his.se

Hoppa till innehåll (Tryck Enter)

Notifikationer

 

Strular applikationer i datorsalen? Få hjälp via helpdesk!

Alla, utom två, applikationer för läsperiod 4 är nu installerade i Högskolans datorsalar. Ett arbete som omfattar närmare 600 datorer. I samband med terminsstart har helpdesk förstärkt sin bemanning för att snabbt ge support till både studenter och personal. De applikationer som saknas i nuläget är Ableton and Eclipse.

Har du problem med en applikation i en datorsal eller teknikstrul i en föreläsningssal? Kontakta helpdesk på telefon 0500–448800 eller mejla helpdesk@his.se – skriv ”applikation i datorsal” i ämnesraden och ge en så konkret beskrivning av felet som möjligt. Alla supportärenden ska gå via helpdesk och telefontiderna är kl. 8-16 med lunchstängt 11.30-12.30. Vill du besöka helpdesk så hittar du den i hus E, våning 2.

Information om support kommer att finnas uppsatt i salarna. Innan du kontaktar helpdesk är det bra om du har undersökt om felet med applikationen berör en eller alla användare i salen.

Skapad: 2023-08-28