Strular applikationer i datorsalen? Få hjälp via helpdesk!
Alla, utom två, applikationer för läsperiod 4 är nu installerade i Högskolans datorsalar. Ett arbete som omfattar närmare 600 datorer. I samband med terminsstart har helpdesk förstärkt sin bemanning för att snabbt ge support till både studenter och personal. De applikationer som saknas i nuläget är Ableton and Eclipse.
Har du problem med en applikation i en datorsal eller teknikstrul i en föreläsningssal? Kontakta helpdesk på telefon 0500–448800 eller mejla helpdesk@his.se – skriv ”applikation i datorsal” i ämnesraden och ge en så konkret beskrivning av felet som möjligt. Alla supportärenden ska gå via helpdesk och telefontiderna är kl. 8-16 med lunchstängt 11.30-12.30. Vill du besöka helpdesk så hittar du den i hus E, våning 2.
Information om support kommer att finnas uppsatt i salarna. Innan du kontaktar helpdesk är det bra om du har undersökt om felet med applikationen berör en eller alla användare i salen.
Skapad: 2023-08-28