Något gick fel

Testa att ladda om sidan eller försök igen senare. Om problemet kvarstår, kontakta systemarenden@his.se

Hoppa till innehåll (Tryck Enter)
 

Studentservice

På våning 2 i hus E ligger flera viktiga funktioner för stöd och service till studenterna samlade. Här finns, förutom Studentservice, även IT-Helpdesk, Studentstöd och Bostadsförmedling.

Hos oss på Studentservice träffar du kunnig personal som kan hjälpa dig med det mesta som rör dina studier på Högskolan i Skövde.

Du kan exempelvis få hjälp med:

  • Hämta och lämna blanketter
  • Tentamensanmälan
  • Studieresultat
  • Resultat- och registreringsintyg
  • Hämta ut din rättade tentamen
  • Studentförsäkringar
  • Omprövning av betyg
  • Studentbostad

Vi hjälper dig gärna med alla dina frågor, stort som smått! Kan vi inte svara direkt hjälper vi dig vidare.

Intyg

För beställning av resultat- och registreringsintyg gå till sidan om intyg.

CSN

Frågor som rör utbetalningar från CSN hänvisas till deras hemsida www.csn.se eller CSN Talsvar 0771-276 000

Antagning, registrering mm

Vid frågor rörande antagning, reservantagning, registrering eller efteranmälan, kontakta antagningen: antagning@his.se eller deras telefontid:
måndag, tisdag och torsdag 10:00-11:30 (0500-44 82 00)

Vill du göra avbrott på en kurs, skickar du ditt namn, personnummer och vilken kurs du vill göra avbrott på till antagning@his.se

Studievägledning

Studievägledarna har Drop-in över disk i receptionen i E-huset endast på eftermiddagarna på måndagar, tisdagar samt torsdagar mellan 12:30-14:30. Då svarar de på generella frågor eller bokar in tider.
Övrig tid gäller tidsbokning genom att kontakta studievägledarna via studievagledare@his.se eller direkt till en av studievägledarna.

Examensbevis 

För att få ut din examen måste du ansöka om examensbevis! Mer information hittar du under examensbevis.

Vid frågor rörande examensbevis kontakta examensavdelningen: examen@his.se

IT-support

Frågor gällande problem med login till användarkonto, wifi, Studentportalen mm, hänvisas till IT-service.

Skapad: 2020-02-10