Är du redo att kombinera kreativitet, grupparbete och hållbarhet i en inspirerande utmaning? INGENIUM Creating Innovative Learning Solutions är din chans att ta fram förslag på och skapa interaktiva läromedel till lärosäten i Europa. Kanske ett digitala spel, en prototyp till ett brädspel eller en underlag till en workshop?

Det här är en möjlighet att vara med att ta fram och utforma nytt undervisningsmaterial med fokus på hållbar utveckling. Och samtidigt får du får praktisk erfarenhet och möjlighet att jobba gränsöverskridande. Boka in 9–10 december.
Tid, plats och anmälan...
Datum: 9–10 december
Tid: 09:00–16:00
Hur: Arbeta i lag om fyra till fem studenter från Högskolan, men ni kommer ha kontakt med andra studenter runt om i Europa. Ni kommer att få pitcha era idéer.
Var: Under dagarna kommer ni sitta i Business Lounge på Science Park Skövde.
Mat: Lunch ingår båda dagarna.
För vem? Studenter som läser dataspelsutveckling, pedagogik eller kanske en utbildning eller kurs som är kopplad till någon av de tre delarna av hållbar utveckling (ekonomisk hållbarnhet, social hållbarhet eller hållbar miljö).
Schema och mer detaljerad information (Drivhuset.se)
Anmälningslänk
Sista anmälningsdag: 4 december.
Klart du ska delta!
- Gör skillnad
Använd dina färdigheter för att lösa verkliga utmaningar genom att utveckla undervisningsmaterial som kan komma att användas vid alla tio INGENIUM-universitet runt om i Europa.
- Få en Digital Badge
Efter projektets slut får du en Digital Badge som visar att du deltagit i arbetet med studenter från olika lärosäten i Europa. En Digital Badge är bra i ditt CV.
- Samarbeta över gränserna
Samtidigt som du arbetar i ett lag på 4-5 studenter på Högskolan har ni kontakt med andra studenter runt om i Europa. På var sitt lärosäte jobbar ni för att hitta idéer till nya former av läromedel. Ni kommer delta i gemensamma presentationer, få feedback och nätverka med andra studenter.