Något gick fel

Testa att ladda om sidan eller försök igen senare. Om problemet kvarstår, kontakta systemarenden@his.se

Hoppa till innehåll (Tryck Enter)

Notifikationer

 

Förändringar i Helpdesks öppettider från 1 juni

Helpdesk i Hus E kommer att ha justerade öppettider i besöksdisken från och med 1 juni.

Helpdesks besöksdisk kommer framöver ha öppet för drop-in på förmiddagar. Eftermiddagarna kommer vara till för bokade besök. Övriga tider går det bra att ringa på telefon 0500 – 44 88 00 eller mejla helpdesk@his.se.

Behovsanpassat stöd

För att säkerställa en långsiktig ekonomi i balans behöver Högskolan identifiera områden där vi kan arbeta mer effektivt.

– Vi har analyserat efterfrågan på support från Helpdesk och sett att vi kan möta behoven även med något justerade öppettider. På det viset skapar vi förutsättningar för ett mer fokuserat och behovsanpassat stöd, samtidigt som vi frigör tid och resurser som kan användas på ett mer strategiskt sätt, säger Lollo Ghasem, chef Service och digitala tjänster, SITS.

– Vi är måna om att du som användare fortsatt ska få den hjälp du behöver. Därför fortsätter vi utveckla både våra digitala tjänster och vårt arbetssätt så att du enklare kan hitta svar och komma i kontakt med oss. Tack för att du är en del av vår resa mot en mer effektiv och hållbar support!

Helpdesk öppettider från 1 juni

Besöksdisken i Hus E (våning 2):

  • Måndag-fredag klockan 10:00-11:30

Mejl och telefon

  • Måndag-onsdag 08:00-16:00
  • Torsdag 08:00-08:30, 09:30-16:00
  • Fredag 08:00-15:00
Skapad: 2025-05-21

Kontakt

Bitr. avd. chef
Avdelningen för service, IT och säkerhet